۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

بیانیه جمعی از حامیان ایلیا میم

به نام عدالت و آزادی

به نام حقیقت و درستی


آیا می دانید که هم اینک نزدیک به یک هفته از اعتصاب غذای ۲۰۰ نفر از اعضای جمعیت ال یاسین در حرم امام خمینی می گذرد...


مردم فهیم ایران،

اینک نزدیک به یک هفته از اعتصاب غذای 200 نفر از هم میهنان شما در حرم امام خمینی می گذرد. 200 نفر از فعالان فرهنگی این مرز و بوم در اعتراض به بیش از یازده ماه حبس انفرادی استاد ایلیا (پیمان فتاحی) رهبر این جمعیت، در بند 209 زندان مخوف اوین و بازداشت غیر قانونی هفت نفر از اعضای این جمعیت دست به یک اعتراض دسته جمعی زده اند...

این دویست نفر که همگی از محققین، نویسندگان آزاد اندیش و مسئولین نشریات و نشرهای توقیف شده هستند نزدیک به یک هفته است که در اعتراض به رفتار ظالمانه با استاد ایلیا و جمعیت ال یاسین دست به روزه مستمر (اعتصاب غذا با آب قند) زده اند و در برابر تمام سختی هایی که گرسنگی و بیماری کمترین آنهاست دلیرانه مقاومت می کنند. بارها نیروهای امنیتی به آنان یورش بردند ،آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بدترین تهمت های کفر و الحاد و فساد و... را به آنها زدند ولی از پای ننشستند.

نزدیک به یک هفته است که صدای عدالتخواهی و حقیقت جویی جمعیت ال یاسین در هیاهوی انتخابات گم شده و هیچ یک از مسئولین کوچکترین قدمی برای رسیدگی به خواسته های قانونی و مشروع آنان بر نداشته و در برابر این فاجعه انسانی سکوت اختیار کرده اند و 200 نفر از بهترین جوانان و زنان و مردان فرهیخته و فرهنگی را در برابر جلادان فرهنگی دایره مذاهب وزارت اطلاعات تنها گذاشته اند.

اما از امروز که وارد ششمین ماه بازداشت مجدد استاد ایلیا میشویم ، اعتصاب کنندگان تصمیم گرفته اند که با گذشت هر روز و امتداد بی توجهی مسئولین به خواسته های برحق ایشان، هر روز 40 نفر از اعتصاب کنندگان قند را از برنامه غذایی خود حذف کرده و تنها به خوردن آب اکتفا خواهند کرد.

ما هر گونه حمایت آحاد مردم از این حرکت آزادیخواهانه را گامی موثر در احقاق حق و عدالت می دانیم.

حامیان ایلیا «میم»

بیست و پنجم خرداد ماه هشتاد و هشت

www.ayahra.org www.yaasin-times.blogfa.com

www.payame-elyasin.blogfa.com www.ostad-iliya.org

۱ نظر:

طه گفت...

سلام دوستان عزیزم
با اخرین اخبار به روزم...........................