۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه











گزارشی از اولین ساعات اعتصاب غذای اعضای شورای عمومی جمعیت ال یاسین در حرم آيت الله خميني

گزارشات رسیده از ساعات اولیه اعتصاب غذای اعضای جمعیت ال یاسین در حرم امام از برخورد نبروهای امنیتی با اعضای جمعیت ال یاسین در حرم امام خبر می دهد. ابتدا نیروهای انتظامی شهر ری جمعیت را محاصره کردند و نیروهای اطلاعاتی وارد عمل شده و از اعتصاب کنندگان خواستند تا در اسرع وقت محل را ترک کنند وگرنه نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و به زور جمعیت را متفرق می کنند. پس از آن جمعی از لباس شخصی ها که برای دستگیری آقایان حاضر وارد عمل شده بودند با حلقه انسانی خانم ها حاضر در محل روبرو شدند. پس از آن نیروهای امنیتی اقدام به فیلم برداری و عکس برداری از حضار نمودند که با شعارهای ‌"الله اکبر " و "تعرض به یاران رام الله هتک حرم روح الله" روبرو شدند. اعتصاب کنندگان خواستار حضور نماینده بیت در محل و مذاکره با مسئولین شدند. نیروهای امنیتی زیارت کنندگان حرم امام را پس از آن از حرم خارج نموده و اعتصاب کنندگان را محبوس نمودند.

بيانيه دوم نمايندگان ال ياسين در اعتراض به اعمال خشونت نيروهاي امنيتي در ادامه آورده شده است:

بنام خدا

بیانیه محکومیت هتک حرمت اعتصاب کنندگان جمعیت ال یاسین در حرم آيت الله خمینی

مطلع شدیم اعتصاب غذای جمعی از اعضای نمایندگان شورای عمومی جمعیت ال یاسین در اعتراض به هجوم ظلم ها و تخریبهای رسانه ای بر علیه جمعیت ال یاسین و بیش از یازده ماه حبس در سلول انفرادی و شکنجه استاد ایلیا (پیمان فتاحی)، با برخورد و تهدید نیروهای امنیتی و انتظامی به تشنج کشیده شده است. ورورد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که توام با تهدید به دستگیری و حبس شرکت کنندگان در حرم امام بود، باعث ایجاد فضای رعب و وحشت گردید.

ما به عنوان نمایندگان شورای مرکزی جمعیت ال یاسین این حرکت را که چیزی جز هتک حرمت حرم امام و متوسلین آن توسط طالبان مذهبي ايران نیست، محکوم کرده و آن را مصداق ایجاد فضای امنیتی در حریم معنوی می دانیم.

خواسته ما از این حرکت، رساندن صدای عدالت خواهی مان به رهبری بوده و عقیده داریم که تاکنون صدای ما به وي نرسیده و دستهایی مرموز برسر راه رسیدن تظلم خواهی جمعیت ال یاسین از مقامات، مانع سازی میکنند. لذا ما توسل به حرم آيت الله خمینی به همراه اعتصاب غذا را تنها راه حل برای انعکاس عدالت طلبی از رهبری و رسیدگی نهایی به مشکلمان میدانیم و تا رسیدن به مقصود نهایی خود که همانا رسیدگی عادلانه به وضعیت رهبر جمعیت ال یاسین و اعضای در بند آن می باشد، به این اعتصاب غذا روزه مستمرادامه خواهیم داد.

و خداوند با شکیبایان است

جمعی از نمایندگان جمعیت ال یاسین

نوزدهم خرداد هزار و سیصد و هشتاد و هشت


منبع : کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان


هیچ نظری موجود نیست: