۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

گزارش سومین روز از اعتصاب غذای نمایندگان ال یاسین در محل حرم امام خمینی

سومین روز اعتصاب غذای نمایندگان شورای عمومی جمعیت ال یاسین در حالی آغاز می شود که وعده های مقامات مسئول دولت محمود احمدی نژاد و نمایندگان سایر کاندیداها برای مذاکره و رسیدگی به خواسته های اعتصاب کنندگان تاکنون تحقق نیافته و اعتصاب کنندگان از دسترسی به امکانات اولیه پزشکی کماکان محروم هستند به طوریکه دو تن از بیماران به دلیل نرسیدن وسایل پزشکی از قبیل دارو و اورژانس دچار تشنج شدید شده اند.

در این میان نیروهای امنیتی حاضر در محل با پراکندن شایعه بمب گذاری در حرم توسط اعتصاب کنندگان، درها را بسته تمام زائران را از حرم خارج ساخته و پس از محاصره چندین ساعته، قصد دستگیری تعدادی از اعتصاب کنندگان را داشتند که به علت مقاومت شدید آنان با شکست روبرو شد.

آخرین اخبار از وضعیت حرم حاکیست نیروهای حفاظتی حرم امام که تا به حال مسلح نبوده اند از دیروز برای برخورد با اعتصاب کنندگان به باتوم و شوکر الکتریکی مسلح شده اند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی با اعتصاب کنندگانی که از شدت ضعف، بیحال شده بودند به شدت برخورد کرده و رو اندازهایشان را با توسل به زور از ایشان گرفته اند. به شهادت شاهدان، یکی از این برخورد کنندگان روحانی ای بوده که لباس شخصی پوشیده و در برخورد با اعتصاب کنندگان با نیروهای امنیتی حاضر در محل همکاری می کند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی حاضر در محل در ساعات منع ورود و خروج سایر زائران (ساعات اولیه بامداد)، نه تنها با ایجاد سرمای شدید از طریق سیستم های خنک کننده باعث شدند به اعتصاب کنندگان حالت فلجی و کرختی دست دهد بلکه با گرفتن پتوها و لباس های گرم، عرصه را بر آنان به قدری تنگ کردند که اعتصاب کنندگان حتی نتوانند برای دقایقی روی زمین دراز بکشند. اجازه ورود آب و آبمیوه حتی برای بیماران و افراد کماکان ممنوع می باشد و از سوی نیروهای امنیتی رسما به سخنگویان اعتصاب کنندگان اعلام شده که حتی حق خوابیدن ندارند.

اعضای جمعیت ال یاسین در طی دو روز گذشته برای ساعاتی حتی حق استفاده از امکانات بهداشتی و خوردن آب را نداشته اند. پس از این بایکوت شدید، نیروهای امنیتی مستقر در محل، زائران را با پراکندن شایعات بی اساسی از قبیل وهابی و بهایی بودن جمعیت ال یاسین و فساد اخلاقی استاد ایلیا (پیمان فتاحی) رهبر این جمعیت و منحرف خواندن این گروه، از اطراف اعتصاب کنندگان پراکنده ساخته و حتی به پخش این شایعات در بین اعتصاب کنندگان می پردازند. ماموران امنیتی تحت نفوذ دایره مذاهب وزارت اطلاعات، بیماران، افراد مسن و سایر اعتصاب کنندگان را تهدید به بازداشت کرده و با نشان دادن گاز اشک آور و تهدید به استفاده از آن، سعی در شکستن روحیه و حاکم ساختن جو ارعاب در بین اعضای جمعیت رادارند. بازجویان وبلاگ نویس وابسته به وزارت اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد نیز شایعات ساختگی خود را به دامنه اینترنت و حتی کامنت وبلاگ ها نیز منتقل کرده اند. مسؤولین حاضر در محل حتی از پذیرش مسؤولیت جانی اعضای ال یاسین سرباز زده و هیچ تضمینی ارائه نداده اند.

هیچ نظری موجود نیست: