۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

تظلم خواهی نمایندگان جمعیت ال یاسین با توهین و ضرب و شتم از طرف متولیان مرقد امام پاسخ گرفت

تحصن آرام نمایندگان شورای عمومی جمعیت ال یاسین در حرم امام خمینی (ره) که با درخواست ملاقات با رهبری در این بارگاه متحصن و روزه دار شده بودند با توهین و ضرب و شتم ماموران امنیتی پاسخ گرفت.
به شهادت چند تن از متحصنین و شاهدان واقعه، حدود دویست تن از نمایندگان جمعیت ال یاسین در اعتراض به دو سال فشار و اقدامات ناعادلانه دایره مذاهب و پس از مکاتبات مختلف و مکرر با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران که به نتیجه روشنی نرسیده بود، تصمیم گرفتند از تاریخ 19 خرداد در حرم مطهر امام خمینی(ره) متحصن شده و روزه مستمر بگیرند تا بتوانند صدای تظلم خواهی جمعیت فرهنگی ال یاسین را به گوش رهبر انقلاب برسانند و از ایشان یاری بگیرند. این شاهدان تاکید می کنند که در کمال ناباوری از همان ابتدا این حرکت مسالمت جویانه و آرام با برخوردهای شدید حراست مرقد و نیروهای امنیتی مواجه شد. جمعیت روزه دار به شکل های مختلف تحت فشار قرار گرفتند تا حرم را ترک کنند و از این اقدام حق طلبانه دست بردارند به عنوان نمونه ماموران شبها هوای حرم را بسیار سرد می کردند، از آوردن لباس گرم جلوگیری میکردند، حتی پتوهای افراد را از آنان میگرفتند، خواب را ممنوع کرده و از ورود آب حتی برای بیماران و افرادی که دچار وضعیت وخیم جسمی بودند جلوگیری می کردند، ممانعت از حضور اورژانس و ارائه خدمات اولیه پزشکی، تهدید هر روزه به برخورد و انتقال به زندان و چندین بار محاصره جمعیت روزه دار و تلاش برای حمله و بازداشت افراد که با مقاومت و شعارهای «الله اکبر» و «خدا با ماست» و... با شکست مواجه شد بخشی از برخوردهای خشونت آمیز ماموران امنیتی با روزه داران بود.
به گزارش شاهدان عینی متاسفانه پس از 12 روز روزه مستمر و پیگیری های متعدد نمایندگان جمعیت برای ملاقات با مسئولین برای دریافت پاسخی روشن از طرف آنان که بدون نتیجه ماند، بلافاصله پس از انفجار بمب در حرم مطهر ماموران امنیتی از فرصت استفاده کرده و پس از خارج کردن سایر زائرین بدون دلیل موجه روزه داران جمعیت ال یاسین را در حرم که شرایط بسیار ناامنی داشت به مدت بیش از 6 ساعت محبوس کرده و در محاصره کامل قرار دادند به نحوی که حتی به افراد دارای شرایط بحرانی نیز اجازه خروج داده نشد. در این شرایط مسئولان حراست مرقد از پاسخگویی طفره رفته و این وضعیت ناهنجار را به وزارت اطلاعات نسبت دادند. پس از 6 ساعت حبس در شرایط ناامن و پرفشار در حالیکه همچنان احتمال بمب گذاری های دیگر نیز در حرم بود و ماموران به تجسس بمب مشغول بودند جمعیت برای خروج به ضلع غربی حرم راهنمایی شد. اما اعضا در آنجا با اتوبوس های وزارت که برای بازداشت و انتقال افراد به مکان نامعلوم آمده بودند، مواجه شده و از خروج به این شکل امتناع کردند. این در حالی بود که به روزه داران گفته شده بود می توانند بدون مسئله از حرم خارج شوند اما به نظر می رسید که برنامه اصلی ماموران وزارت خارج کردن افراد از محوطه حرم و سپس ضرب و شتم و بازداشت آنان بود. لازم به ذکر است که چند روز قبل 4 نفر از روزه داران که در خارج از محوطه حرم بودند مورد ضرب و شتم شدید با باتوم و اسپری فلفل قرار گرفته بودند و همین اقدامات روزه داران را نسبت به ماموران امنیتی کاملا بدبین نموده بود. پس از آنکه متحصنین که جرمی مرتکب نشده بودند برای بازداشت مقاومت کردند ناگهان ماموران امنیتی در هجومی ناگهانی به سمت زنان و کودکان جمعیت سعی کردند با ضرب و شتم خانمها را خارج کنند. فریادهای «الله اکبر» و ... و زنجیر شدن متحصنین به یکدیگر باعث شد علاوه بر ماموران زن، ماموران لباس شخصی مرد نیز به خانمها حمله کرده و در حالیکه ماموران زن خانمها را به سمت در می کشیدند ماموران مرد بدون در نظر گرفتن حدود شرعی با مشت و لگد و ابزار مختلف به جان خانمهای روزه دار افتاده و با توهین و فحاشی به هتک حرمت خانمها پرداختند. این در حالی بود که روزه داران با شعار «نیروی حزب الله، حفظ حرمت روح الله» نیروهای لباس شخصی را دعوت به حفظ حرمت حرم امام راحل می کردند اما متاسفانه به جای توجه با شدت بیشتری توهین و ضرب و شتم ادامه پیدا کرد و باتوم نیز به دست ماموران امنیتی داده شد تا در صورت مقاومت بیشتر متحصنین مورد استفاده قرار گیرد.
شاهدان واقعه گزارش داده اند که پس از ضرب و شتم افراد و بازرسی بدنی و مصادره برخی اموال از جمله گوشی های همراه و سوئیچ اتومبیلها و ... افراد از طریق اتوبوس به محل نامعلومی منتقل شده و مراحل پرونده سازی برای افراد طی شد. در حین پاسخگویی به افراد دیکته شد که دلیل بازداشت خود را تحصن در مرقد امام بنویسند و حتما به سوالاتی مانند داشتن آنتن ماهواره و پسورد ایمیلها و وبلاگهای شخصی و ... که به وضعیت افراد در آن شرایط مرتبط نبود، پاسخ بدهند. پس از عکسبرداری از چهره های تک تک افراد و اعمال رفتاری ناهنجار مشابه جنایتکاران و مجرمان با روزه داران، در حالیکه جرمی مرتکب نشده بودند در نیمه های شب خانمها را در گروههای 3 تا 6 نفره از دوستان و اعضای خانواده شان جدا کرده و در جاده های اطراف بهشت زهرا، ورامین و جنوب تهران از ماشین پیاده کرده و در خیابان رها نمودند.
پس از دوازده روز که هر روز با وعده حضور یکی از متولیان حرم یا مسئولان مملکتی برای پاسخ گویی به روزه داران می گذشت تظلم خواهی از رهبر حکومت جمهوری اسلامی ایران توسط جمعی شیعه و مسلمان که توسط یکی از نهادهای امنیتی تحت ظلم قرار گرفتند به جای عدالت با توهین و ضرب و شتم پاسخ گرفت و بدینگونه در اطراف تهران رها شدند.
آیا در مکانی که باید امن و ایمن باشد، این است رفتار مدعیان شیعه علی؟ آیا تحصن کنندگان غیر از نماز و روزه و تفکر و دعا کار دیگری در آن مکان انجام داده بودند؟ آیا درخواستشان و حضورشان در حرم آنقدر سخت و سنگین بود که ماموران تاب نیاوردند که بر جسم های نحیف بعد از 12 روز بی غذایی چنین تاختند؟ و تازه به این هم اکتفا نکردند و نیمه شب در بیابانها رهایشان کردند؟
مرحبا به آن غیرت و حق طلبی و اُف بر این بی غیرتی که کبود و سیاه کردن تن کسانی مثل مادران و خواهران خود را وظیفه میشمارند.
آقایان مأمور که اگر مأمورید اما به هیچ بهانه ای، معذور این چنین رفتارهای زشت و پر از بغض و کینه نیستید. حتما روزی خواهد آمد که باید پاسخ این ناجوانمردی ها را بدهید. منتظر آن روز خواهیم ماند.

۱ نظر:

طه گفت...

مجاهدان در راه خدا، خدا قوت
اینک با بازگشت شکوه مندانه شما دلیر مردان و شیر زنان آل یاسین از میدان امتحان بزرگ تحصن و اعتصاب غذا که خاری بس بزرگ در چشمان نفاق فرو کرد و پوزه هرزه زبانان و فحاشان ابایی را بر زمین مالید، خدای بزرگ قاهر را می ستاییم و امشب راس ساعت ده شب همه آل یاسینیان به میمنت این پیروزی بزرگ، دو رکعت نماز شکر می خوانیم و برای آزادی استاد عزیزتر از جانمان و دیگر همراهان در بندمان، دست تضرع به سوی ایزد مجیب بلند می نماییم و از صمیم قلب دعا می نماییم...

مجاهدان فی سبیل الله، خداوند با ماست
دوازده روز و شب چشم انتظار بازگشتتان از میدان آشکار مبارزه با حرامیون ابایی بودیم و قطعاَ حال و روز شما و انچه بر شما گذشت، کمتر به وصف در می اید که خدای تعالی خود داند و بس. ولی منت گذارید و شرحی ولو کوتاه از تجربیات گرانبهایتان و حال و هوای روحانی تان و همچنین از ریز عملکرد ددمنشانه منافقین در برخورد با متحصنین حرم شریف بنیانگذار نظامی که این منافقان خود را حافظ آن می دانند، برای ما بنگارید تا بیش از گذشته، خود و دیگران با روح بزرگ استاد عزیزمان و همچنین با عمق سفاکی و جهالت معاویون اشنا تر شویم...

وبلاگ اخبار تحصن آل یاسین در مرقد امام که در طول مبارزه دوازده روزه، سعی نمود در کنار سایر دوستان، اخبار مربوطه را اطلاع رسانی نماید، برای کامنت گذاری شما عزیزان مهیا می باشد. کامنتهای حاوی خاطرات و تجربیات شما عزیزان پس از بررسی به صورت پست به نمایش گذاشته خواهد شد

من الله التوفیق و علیه التکلان