۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

گزارش ویژه از اعتصاب غذای جمعیت ال یاسین

در اعتراض به دوسال ظلم و بی عدالتی دایره مذاهب از امروز جمعیت ال یاسین روزه مستمر خود را آغاز کرد

بیش از دویست تن از اعضای جمعیت ال یاسین بعنوان نمایندگان شورای عمومی جمعیت در اعتراض به ظلم های دایره مذاهب و در برخورد با جمعیت ال یاسین و با درخواست دیدار حضوری با رهبری امروز چهارشنبه مورخ 19/3/88 با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) دست به روزه مستمر (اعتصاب غذا) زدند. قابل ذکر است ، دقایقی پس از تجمع جمعیت، این تجمع آرام با واکنش و برخورد حراست حرم روبرو شده است.به گزارش گروه خبری یاسین، در این تجمع که از اوایل صبح امروز آغاز شده است، این جمع ابتدا با امضای طوماری که توسط یکی از افراد حاضر قرائت شد، انگیزه خود را از این اقدام بیان کردند.

در متن این طومار تصریح شده است ؛

در اعتراض به دو سال ظلم، بی عدالتی و تحریف در حق استاد ايليا (پيمان فتاحي) و جمعيت ال ياسين ، در اعتراض به قريب به يك سال زندان انفرادي استاد ايليا كه باعث مشكلات تنفسي جدي براي ايشان شده در اعتراض به ماهها شكنجه و انواع فشارهاي روحي و جسمي بر ايشان ، خانواده ايشان و ديگر همراهانمان در جمعيت ال ياسين ، در اعتراض به انواع حملات وتخريبهاي مطبوعاتي و رسانه اي كه اخيرا شدت و گستردگي بيشتري گرفته است از امروز اقدام به اعتصاب غذا میکنیم.این تجمع همراه با روزه مستمر (اعتصاب غذا) ، پس از آن صورت گرفته است که در دو سال گذشته هیچ یک از مراجعات نمایندگان ال یاسین به مسئولان منجر به رسیدگی و خاتمه این وضعیت نشده است و حتی سخنگوی جمعیت در یکی از این مراجعات بطور غیر قانونی بازداشت و زندانی شده است.

بر اساس این گزارش، افراد حاضر با خواندن آیاتی از سوره یاسین ، اعتصاب غذای خود را رسما آغاز نمودند و پلاکارد هایی با مضامینی مانند " ما خواستار رسیدگی فوری پزشکی به وضعیت جسمانی استاد ایلیا هستیم" ، " بعد از 27 سال هنوز فرمان هشت ماده ای امام اجرا نمی شود" ، " ما خواستار پایان شکنجه جسمانی و روحی استاد ایلیا هستیم" را بر دست گرفتند.

و به دادن شعارهایی از قبیل " رهبرا، رهبرا، ایلیا را آزاد کن" ، " خدا با من است" ، " یا حی و یا قیوم" تجمع خود را ادامه دادند.

به گزارش رسیده، بلافاصله پس از شعارها، حراست حرم، اقدام به جمع آوری پلاکاردها کرده و با بلند کردن صدای قرآن در صحن حرم، مانع از ادامه یافتن شعارها شده است.

گفتنی است خبرنگاران خارجی حاضر در حرم از تجمع و اعتصاب غذای اعضای ال یاسین ، گزارش خبری و تصویری تهیه کرده اند.

بر اساس آخرین گزارشها، نیروی انتظامی دور تا دور حرم حلقه زده است و احتمال حمله با گاز اشک آور به اعتصاب کنندگان میرود.

واحد خبری کانون حقوق بشر و روابط بین الملل ال یاسین

www.yasinhra.org ,www.ayahra.org,, Yassin-times.blogfa.com, Payame-elyasin.blogfa.com

هیچ نظری موجود نیست: