۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

آخرین گزارشات از آغاز دومین روز اعتصاب غذای جمعیت ال یاسین در مرقد امام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

اعتصاب غذای بیش از دویست نفر از نمایندگان شورای عمومی جمعیت ال یاسین در حالی دومین روز خود را سپری می کند که کمتر از دو روز به انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی مانده است. این تجمع که در اعتراض به بیش از دو سال ظلم و بی عدالتی دایره مذاهب ( از نهاد های وابسته به وزارت اطلاعات دولت محمود احمدی نژاد)، درباره جمعیت فرهنگی ال یاسین شکل گرفته، مصرانه اهداف خود را در رابطه با دادخواهی از مقامات خصوصا از مقام رهبری دنبال کرده و تا پایان بخشیدن به یازده ماه حبس انفرادی استاد ایلیا (پیمان فتاحی) - رهبر جمعیت ال یاسین ، ارسال تیم پزشکی برای معاینه کامل وی و رسیدگی عادلانه و قانونی به پرونده این جمعیت دردادگاههای صالحه، به اقدام اعتراض آمیز خود ادامه خواهد داد.

گزارشات از وضع جسمانی اعتصاب کنندگان حاکیست در دومین روز این اعتصاب غذا، مامورین امنیتی حاضر در محل با ممانعت از انتقال پتو به داخل حرم و سردتر کردن محوطه، فشار را بر اعتصاب کنندگان بیشتر کرده و حتی ورود آب و قند را برای بیماران و افراد مسن ممنوع کرده اند. اکثر اعتصاب کنندگان نیز به همین دلیل دچارسردرد و افت فشار و ضعف عمومی و بیحالی شده و نیاز به مداوای سرپایی پیدا کرده اند. درخواست مذاکره نماینده اعتصاب کنندگان نیز تا کنون با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده است و تهدید مداوم نیروهای امنیتی به دستگیری شرکت کنندگان، کماکان ادامه دارد.

از سوی دیگر خبر می رسد وزارت ارشاد با همدستی وزارت اطلاعات، طی حکمی تازه به تمام رسانه های و خبرگزاری های داخلی و با تکراراتهام دروغین اقدام علیه امنیت ملی توسط جمعیت ال یاسین، مانع از انعکاس رسانه ای و پوشش مطبوعاتی داخلی این اقدام اعتراض آمیز شده و این اعتراض آرام و عدالتخواهانه را، امنیتی خوانده است

هیچ نظری موجود نیست: