۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

22/10/88


«حکم یک سال حبس تعزیری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی »

بتازگی سه تن از شاگردان استاد ایلیا‌(پیمان فتاحی) طی برگزاری دادگاهی به دلیل چاپ تصاویر استاد ایلیا و عدم همکاری با بازجویان دایره مذاهب وزارت اطلاعات، به اقدام علیه امنیت ملی متهم و به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

آقایان عباس بیات، سعید شهبازی و حامد نوازنی پس از بازداشت توسط پلیس امنیت در خردادماه 88، به زندان انفرادی منتقل شده و بیش از یک ماه تحت فشارها و شکنجه های شدید روحی و روانی قرار گرفتند تا همکاران احتمالی خود در چاپ تصاویر استاد ایلیا را معرفی کنند و با تکرار دیکته های بازجویان امنیتی دست به اعترافات اجباری بزنند.

صدور این حکم در شرایطی صورت گرفته است که ماشین‌های ترور و تخریب شخصیت دایره مذاهب مجدداً در دانشگاه‌ها، اینترنت و سایر رسانه‌های وابسته به این نهاد مرموز امنیتی براه افتاده است و از طریق اعمال روش های جنگ روانی و مغز شویی افکار عمومی سعی در تکمیل پازل ترور فرهنگی این جمعیت و بسترسازی برای صدور احکام سنگین تر قضایی دارند.

گفتنی است ماه‌ها پیش از این، دایره مذاهب وزارت اطلاعات، اعلام کرده بود که «علم قاضی و کلید مغز مسئولین دست ماست و ما براحتي می‏توانیم مقامات را هم راضي کنيم. مردم را هم از طريق رسانه ها و ارائه اخبار ظريف هر طور كه بخواهيم توجيه می‏كنيم.»

با وجود این ادعای دایره مذاهب، جمعیت ال یاسین مصرانه خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده این 3 عضو جمعیت توسط نهادهای قضایی و تجدید نظر در خصوص احکام صادره است.

هیچ نظری موجود نیست: