۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

پخش قسمتی از سخنرانی استاد ایلیا از شبکه سوم سیما؛ توطئه جدید دایره مذاهب اطلاعات




روز دوشنبه، مورخ 21 دیماه 1388، برای نخستین‌بار بخش کوتاهی از فیلم‌های سخنرانی استاد ایلیا (پیمان فتاحی) در سالن ورزشی شهید شیرودی و حیدرنیا، در برنامه «ضربان» از شبکه سوم سیما پخش شد. این برنامه که به شکل اختصاصی به معرفی عرفان‌های نوپدید و فرقه‌های نوظهور می‌پردازد، تصاویری از شیطان‌پرستان و آرم‌ها و نمادهای مرتبط با آنان و فیلمی از ‌خوانندگان موسیقی‌ زیرزمینی را در تلفیق با موسیقی راک، هوی متال و رپ به تصویر کشید. در این برنامه با استفاده از استراتژی لا‌به‌لا، تصاویر نه چندان شطرنجی استاد ایلیا رام‌الله (پیمان فتاحی)،‌گنجانده شده تا تعالیم ایلیا، معادل شیطان پرستی و هم سطح با آنان جلوه داده شود.

استاد ایلیا در آن فیلم برش خورده می‌گوید: «من مذهبی نیستم». به نظر می‌رسد دلیل انتخاب این بخش از فیلم سخنرانی،این است که از نظر کارشناسان دایره مذاهب تاکید بر «مذهبی نبودن»، دلیلی است بر انحراف و فرقه گرائی! این در حالی است که استاد ایلیا بارها اعلام کرده‌اند که مذهبی و متشرع نیستند و تاکید ایشان همیشه بر روح دین بوده است و نه پوسته و ظاهر آن.

قابل ذکر است که تصویر و فیلم پخش شده از استاد ایلیا در تلویزیون، مربوط به دو جلسه سخنرانی ایشان در سال 1384 است که ماموران دایره مذاهب اطلاعات برای نخستین بار تهاجم فیزیکی آشکاری به قصد دستگیری، علیه ایشان ترتیب دادند که با تجمع و مقاومت مردم و سردادن شعار «الله اکبر» و «خدا با من است» این پروژه‌ی برخورد، با شکست روبرو شد.

درباره‌ی ضربان

بنابر اخبار خبرگزاری‌های رسمی ایران در هفته‌های اخیر، ضربان نام برنامه‌ای جدید در شبکه سوم سیماست، که روزهای دوشنبه حدود ساعت 10 شب پخش می‌شود و محوریت آن نقد و بررسی عرفان‌های نوظهور است اما برنامه‌ای که در همان ساعت به جای قسمت اول این مجموعه، به روی آنتن رفت «رو به فردا» نام داشت که محوریت آن مناظره و مباحثه چهره‌های سیاسی کشور بود.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که بعد از واکنش‌سنجی از معترضان به نتیجه انتخابات و به راه افتادن موج تحلیل در میان آنها، ویژه برنامه‌های کارشناسی تلویزیون برخلاف گذشته از یکدیگر تفکیک شده‌اند و در برنامه‌هایی مجزا به بحث‌های عقیدتی،سیاسی، اجتماعی و ... پرداخته می‌شود و علت آنکه برنامه‌ای مانند ضربان با تفکیک کامل محتوایی از سایر برنامه‌ها پخش می‌شود،لزوم تمرکز بیشتر دایره مذاهب بر محتوا و واکنش سنجی مخاطبان است.

ضربان؛ گوشه‌ای دیگر از پازل امنیتی تخریب شخصیت

پخش فیلم سخنرانی استاد ایلیا در تیتراژ برنامه ضربان،در حالی صورت گرفته است که طی چند هفته اخیر، تهاجمات رسانه‌ای گسترده، مجدداً علیه استاد ایلیا و جمعیت ال یاسین از سوی دایره مذاهب وزارت اطلاعات کلید خورده است. این پروژه ناتمام تخریب و ترور شخصیت ایلیا، از شهریورماه 88 با چاپ ویژه نامه رایگان و تمام رنگی «سراب» شکل جدیدی به خود گرفت و در دانشگاه‌ها، روزنامه‌ها، وب سایتها و وبلاگ‌های دایره مذاهب امتداد یافت و این‌بار صدا و سیما را به عنوان ابزار جدید تخریب شخصیت نشانه رفته است.

پیش بینی می‌شود در ادامه این برنامه، پروژه تحریف و مونتاژ دایره مذاهب که در طی 2سال گذشته در سطح اینترنت به شکل گسترده افشا شده است، بار دیگر تکرار شود تا با پخش فیلم های مونتاژی از استاد ایلیا و احتمالا شاگردان نزدیک ایشان، ایلیا را فرقه ساز و شیطان قرن معرفی نمایند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به تاریخ 25 دیماه (سالگرد دستگیری آقای پیمان فتاحی برای دومین بار) بدیهی است که ماموران و کارشناسان دایره مذاهب انواع ترفندهای ترور فرهنگی را نیز بکار می‌گیرند تا بتوانند به هر نحوی که شده ایلیا را آنگونه که نیست، از طریق رسانه‌ها معرفی کنند و با تکمیل پازل‌های امنیتی، مقدمه برخوردهای سخت افزاری و حملات غیررسانه‌ای را فراهم کنند.

لازم به ذکر است اقشار و طیف های مختلف از شاگردان استاد ایلیا در جمعیت ال یاسین نیز در برابر پروژه های جعل و تحریف دایره مذاهب و هرگونه تهاجم رسانه ای و غیر رسانه ای، سکوت نخواهند کرد و با آمادگی کامل برای دفاع همه جانبه از آنچه سالهاست مورد تحریف و انکار قرار گرفته است، به میدان خواهند آمد.

از : یاسین تایمز

۱ نظر:

خوشحال گفت...

واقعا عجب بی عقلهایی هستند اینا. راست میگن خدا دشمنان ما رو از احمق ها قرار بده
یکی نیست بگه نفهم ها توی این اوضاع که همه مردم به خاطر کارهای شما از دین و مذهب فراری شدن وقتی یه آدم جذاب رو نشون میدید که میگه من مذهبی نیستم خب مردم بیشتر می روند سراغش ببینند کیه .

باور کنید از دو سه روز پیش که اینو فهیدم همینطور با خودم خوشحالم که اینا دارند استاد رو توی تلویزیون سراسری معرفی می کنند .
ا
یول دایره مذاهب ایول

[خنده]