۱۳۹۰ بهمن ۲۵, سه‌شنبه

نجات روح

 


وقتي روح تو در جهنم باشد و گرفتار رنج و فشار و تنهايي، چه فايده كه حتي اگر جسم تو در بهشت باشد. آنگاهي كه در حال مرگي و بيماري و ناتواني تو را در خود گرفته است همه گنج‌ها و ثروت‌هاي اين دنيا به چه كارت مي‏آيند؟ با وجود همه نعمت‌ها و راحتي‏ها اگر قرار باشد تا ابد در زندان تنهايي خود محبوس شوي آيا اين راحتي غير از رنج كشيدن است؟
پس براي ادامه زندگي مهم‌ترين اتفاقي كه بايد برايت رخ دهد، نجات روح تو است. اين مهم‌تر از خواب و غذا و نفس كشيدن است. زيرا حتي اگر جسم بميرد و به خيال خود خلاص شود، روح سرگردان به رنج خود ادامه خواهد داد.
پس قبل از هر كاري نجات روح تو مهم‌تر است زيرا حيات حقيقي تو به آن وابسته است. رهاننده روح‏ات را پيدا كن و نجات‏دهنده‏ات را بشناس زيرا نجات تو با او ممكن است. طبيب الهي را جستجو كن كه درمان تو با طبابت او ميسر مي‏شود. حال كه نجات‏دهنده در اين نزديكيست و روح تو در زير آوار سهمگين اوهام گرفتار آمده با تمام روح‏ات فرياد بزن و او را متوجه خود كن لكن به ياد داشته باش كه نجات حقيقي در خداوند است و تنها نجات‏دهنده خداوند است. و اگر او خوانده شود پاسخ خواهد داد...
آرامش روح‏ات را در حضور الهي تجربه كن بگذار دردها و رنج‏ها و ناراحتي‏هايش در حضور الهي شفا يابد و تنهايي‏ات با وجود او پايان پذيرد.
برگرفته از کتاب تعاليم حق (الاهيسم) ـ اثر ايليا «ميم»

انتشار اول در نشريه علوم باطني، شماره 4 و5



هیچ نظری موجود نیست: