· بهشت شرايطيست كه هر چه ميخواهي برايت محقق ميشود و هر چه قصد ميكني بهï تحقق ميرسد. بهشت در حضور خدا و در نزديكي او ساكن شدن است. بارور شدن دانه هاي نور در روح و بوجود آمدن باغ نوراني اسماء در روح تو است. معناي اصلي بهشت همان خوشبختي و رستگاريست. تقرب و اتصال و اتحاد با خداست. منظور از بهشت همان زندگي مطلوب است كه محقق ميشود و الا خوردني و همسر و اين چيزها در اين جهان هم فراوان است. در بهشت به همه نيازهاي تو پاسخ داده ميشود و همه آرزوهاي واقعي تو واقع ميشوند.
· بهشت و جهنم در همين دنيا واقع شده و حتي پيش از اين دنيا آغازï شده و تا بعد از اين دنيا نيز ادامه خواهد داشت. بهشت و جهنم اصلي در درون انسان است و كيفيتي در روح بشر است كه در جهان بيروني نيز تجسم دارد. هم اكنون تو در بهشتي يا جهنمي. پس از اين نيز هم.
· يك وجه جهنم آتش حسرت و پشيماني و محروميت است. آتش مخربي و ويران كنندهاي كه انسان با انديشه ها و كلام و اعمال خود بوجود مي آورد. حالتي از فشار شديد و تخريب كننده و رنج ويرانگر است كه در روح و روان انسان آشكار ميشود و در بيرون نيز انعكاس مي يابد. اين «عذاب آتش» همان خشم و نارضايتي خداوند است از بنده خود كه به صورتهاي مختلفي بر او ميريزد و او را ميسوزاند و دوباره ميسوزاند و دوباره ميسوزاند.
· اگر عميقاً ببينيد ازï هماكنون ميتوانيد مشاهدهگر برخواستن مردگان از قبرها و برپايي قيامت و روز داوري خداوند باشيد.
· وقتي كه عاشق دور شدن معشوق را از خود ميبيند، وقتي كهï ارتباط و پيوند معشوق را با ديگري ميبيند و خود را محروم از آن مييابد حال او چگونه است؟ او حاضر است هر دم بميرد و زنده شود اما از اين آتش حسرت و محروميت بيرون بيايد. جهنم اينگونه است.
برگرفته از کتاب تعالیم حق (الاهيسم - جلد دوم)- اثر ایلیا «میم»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر