۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

کیمیاگری از طریق رؤیابینی خلاق



رویابینی خلاق؛ كیمیاگری با رویا
)قسمتی از مقدمه(

در الاهیسم و بسیاری از مكتبهای باطنی، طرق هفتگانه روح (سطوح هفتگانه روح یا روح هفتگانه) به عنوان یكی از مبناهای تئوری و عملی، تفسیركننده بسیاری از پدیده‏های باطنی می‏باشد. طرق هفتگانه روح، هفت طریقی است كه روح خلاقه از طریق آنها عمل می‏كند به عبارتی قدرت و شعور روح از این هفت خط سیر آزاد می‏شود و نیز روح از طریق این هفت عامل بنیادی حركت رو به تعالی خود را طی می‏كند. این هفت طریق، روش‏هایی است كه روح از طریق آنها تجربه می‏شود. یعنی با استفاده از آنها می‏توان به نواحی هفتگانه روح رسید و آنها را تجربه نمود ...



 با توجه به اصل «طرق هفتگانه روح» می‏توان گفت كه قدرتها و اقتدارات روحی انسان با استفاده از «هفت خط سیر» قابل آزاد شدن است.
 اولین طریق انسان، كلام است و شناخته‏شده‏ترین كاربرد این طریق در تحقق آرزوها و قصدها، دعا می‏باشد كه قصد نداریم در اینجا درباره آن بگوییم.
 رویا، مشاهده، محبت (و...) از دیگر اصول هفتگانه روح محسوب می‏شوند. به عبارتی همانطور كه می‏توان از طریق كلام و با قدرت كلمات به خواسته‏ها دست یافت، بواسطه قدرت رویا، مشاهده، محبت و دیگر اصول هفتگانه روح (روح هفتگانه) نیز می‏توان به تحقق قصدها و آرزوها دست یافت. به زبان دیگر، از این طرق (هفت طریق) می‏توانیم قدرتها و آگاهی‏های نامحدود و بیكران روح را مهار كرده و به كنترل درآوریم و بنابراین در مسیری كه می‏خواهیم از آن استفاده كنیم.
 عكس این موضوع هم صحیح است. یعنی انسان به واسطه این طرق هفتگانه كه در استعاره به هفت رنگ رنگین كمان تشبیه شده، قادر است به تجربه و دریافت روح (معادل نور سفید كه شامل همه رنگهاست) نائل شود.
 رویابینی خلاق (آفریننده) یكی از اصلی‏ترین روش‏های روح‏زایی (باروری و زایش روحی) می‏باشد و منظور از آن خوابهای معمول یا نامعمولی نیست كه همه انسان‏ها كم و بیش آن را تجربه می‏كنند. رویابینی خلاق می‏تواند در وضعیت خواب روی دهد اما در حالت بیداری و با چشم باز هم قابل حصول است. شاید بتوان آن را شبیه به نوعی اثرگذاری نگاه و تصور زنده، تفسیر كرد. هنر رویابینی خلاق، هنری بسیار بسیار پیچیده و باعظمت است كه در طول تاریخ بشر گزارش‏های اندكی دربارة تجارب ناشی از آن و حتی دانش آن وجود دارد. در عصر كنونی ما نیز، به سختی می‏توان از ماهران این شیوه بسیار سری و اسراری نمونه‏ای را ذكر كرد. شیوه‏ای كه بعضی از مكاتب باطنی معتقدند كه این، اصل هنر كیمیاگری و یكی از اصولی‏ترین طرق آفرینندگی است. فیالواقع موضوع تصور خلاق و قدرت شكل دادن به واقعیت از طریق تصویرسازی‏های هدایت شده ذهنی كه یكی از مبانی دانش و روش‏های موفقیت، درمانگری و دیگر رشته‏های مشابه در یكی دو قرن اخیر می‏باشد، شكل ساده و اولیه هنر رویابینی خلاق یا همان كیمیاگری با رویاست. این شیوه براساس قدرت آفریننده نگاه عمل می‏كند بنابراین وابستگی نمادین آن به چشم است (چه در خواب و چه در بیداری) و اسرار و فنون آن ارتباط تنگاتنگی را با حركات و اقتدارات نگاه انسان دارد. طی سالهای اخیر بسیاری از افراد تجارب مثبتی را درباره تصویرسازی هدایت شده ذهنی (به عنوان مرحله ابتدایی رویابینی خلاق) داشته‏اند، همین امر نشان‏دهنده آن است كه ممكن است بعضی از انسانها در زمانی نه چندان دور قله‏هایی از این هنر باطنی بزرگ را فتح كنند و حتی در زمان كنونی به آموختن و تمرین و تجربه آن بپردازند ...
       نقل به مضمون از استاد ایلیا میم ( و كاملاً به اتكاء حافظه) 
 از درس‏های روح‏‌زایی و هنر رویابینی خلاق

هیچ نظری موجود نیست: